מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #21412
    אתי
    משתתף

    שלום
    אני בת 52 וחולה באפילפסיה (גרנד מאל) מגיל 16. אני נוטלת טגרטול שנים רבות וגיליתי שכנראה בעקבות הטיפול בתרופה זו חלה ירידה בצפיפות העצם עד כדי אוסטרופרוזיס. התייעצתי עם שני רופאים בעלי גישות קיצוניות זו מזו. האחד רשם מיד תרופה חדשה ותוכנית שינוי תרופה. לדבריו אני יכולה לנהוג כרגיל. האחרת עשתה לי בדיקות מעמיקות שכללו mri וeeg ואמרה שאני יכולה לעשות שינוי בתרופה אך עלי להימנע מנהיגה לכמעט שנה! מה הגישה הנכונה?

    #21428
    דר רון דבי
    מנהל בפורום

    שלום
    אין גישה נכונה או לא נכונה. יש לדון בכל מקרה לגופו, ולדעת מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה. כעיקרון כל החלפת תרופה אנטי-אפילפטית טומנת בחובה סיכון להתקפים. השאלה, אם הסיבה להחלפה מוצדקת. במידה וכן, אז יש לעשות זאת כמקופל, כפי שנהוג להחליף תרופות אנטי-אפילפטיות, בצורה זהירה, מה שמפחית את הסיכון לאירועים אפילפטים.
    בברכה
    ד"ר רון דבי

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.