מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #16138
    אלמוני
    אורח

    ד"ר רון דבי שלום,

    בבדיקת EMG אובחנתי כסובל מפולינוירופאתיה היקפית .

    אני לוקח 2 טבליות טריבמין ליום כך שאני צורך 500 מיליגרם B6 כל יום מזה תקופה ארוכה .

    שאלתי :

    1. האים הוויטמין B6 בכמות שאני לוקח יכול להיות הגורם לפולינוירופאתיה ? איזה בדיקות יכולות לאמת את תגובת גופי ל-B6 ?

    2. האים אני צריך להפסיק ליטול וויטמין B6 בכל כמות ולהמנע ממזונות המכילים אותו ו/או אף מין הכמות המינימלית המומלצת ע"י ה-FDA ?

    3. האים גם פיברומיאלגיה יכולה לגרום לפולינוירופאתיה ?

    אני מודה לך מראש על תשובתך .

    #16143
    דר רון דבי
    מנהל בפורום

    פולינוירופתיה , פיברומיאלגיה , ויטמין B6

    שלום

    עודף של ויטמין B6 יכול לגרום לנוירופתיה, בד"כ מדובר במינונים גבוהים יותר, אם כי יש עבודות שדווחו גם על מינון קטן יותר של 500 מ"ג ביום. הכמות של B6 שהגוף צריך היא כ- 2 מ"ג ביום, כך שאתה בוודאי לוקח הרבה מעבר לצריכה של הגוף, ולדעתי אין צורך בכך.
    פיברומיאלגיה ו- נוירופתיה הן שתי מחלות שונות אם כי חלק מבסימפפטומים עשויים להיות דומים. פיברומיאלגיה מתבטאת בעיקר בכאבי שרירים, רגישות בשרירים ובנקודות על פני העור, עייפות ועוד, כאשר הבדיקות לרוב תקינות. נוירופתיה היא מחלה של העצבים ההיקפיים, ולרוב ניתן להדגים פגיעה בעצבים, הסימפטומים הם תחושתיים, כגון: כאבים, תחושת שריפה, נימול , חולשת שרירים וכו'. פיברומיאלגיה אינה יכולה לגרום לנוירופתיה .

    בברכה

    ד"ר רון דבי

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.