Home פורומים נוירלוגיה פורום נוירולוגיה מצב אחרי ניתות ניקוז אבצס בעמוד שדרה

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #25801
    זאב
    משתתף

    שלום ד"ר דבי
    בתאריך 15.10 עברתמ ניתוח ניקוז אבצסס בחוליות T10-T11 ומטופל מאז באנטיביוטיקה "אורבניל" לוריד דרך פיק ליין. יש לי כאבי בטן ימנית עליונה שמקרינים לגב. הכאבים עוברים למצב של שריפה בבטן. בנוסף בעור בבטן יש תחושה של גירוי ורגישות יתר. עברתי ברור בחשד של שלבקת חוגרת שנשללה. מטופל בליריקה 300 מג ליום ובמדבקת פנטה. הכאבים והרגשת השריפה התגברו מאד בימים האחרונים, עד למצב של חוסר יכולת לעמוד וללכת. יש לציין שבשכיבה הכאבים נעלמים.
    האם ההסבר לכל התופעות הוא פגיעה עצבית? האם במשך הזמן אמור להיות שיפור? האם יש טיפול תרופתי שיכול להקל עלי?
    תודה.

    #25802
    דר רון דבי
    מנהל בפורום

    שלום,
    תחושת שריפה היא סימפטום עצבי. סביר להניח שמדובר בגירוי עצבי , יתכן כתוצאה מהאבסס, למשל עקב לחץ על שורש של עצב או מעורבות עצבית. ברגע שהבעיה טופלה, הכאב אמור להשתפר עם הזמן. ליריקה היא תרופה מקובלת לכך. במידה ולא תעזור יש תרופות אחרות לטיפול בכאב נוירופתי.
    בברכה
    ד"ר רון דבי
    נוירולוג

    #25803
    זאב
    משתתף

    תודה על התשובה
    האם העלאת המינון של הליריקה יכולה לעזור לי? מהן תופעות הלוואי של הליריקה?, איזה תרופות אחרות יש לטיפול בכאב נוירופטי?.
    תודה

    #25804
    דר רון דבי
    מנהל בפורום

    כן בהחלט, העלאת המינון יכולה בהחלט לעזור.התופעות השכיחות הן תחושת ישנוניות, סחרחורת, אי יציבות, חוסר ריכוז, אבל הן לרוב חולפות, ורוב האנשים מתפקדים עם התרופה.
    לגבי תרופות אחרות, יש מספר תרופות שיכולות לעזור במידה והליריקה לא תעזור כמו למשל סימבלטב, אלטרולט, תרופות ממשפחת נוגדי האפילפסיה. במידה ותצטרך תתייעץ עם הרופא שלך.
    בברכה
    ד"ר רון דבי
    נוירולוג

מוצגות 4 תגובות – 1 עד 4 (מתוך 4 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.